Menu

Mobilní sací box od společnosti HUTIRA – BRNO pomáhá od loňského roku pražskému dopravnímu podniku s údržbou a rekonstrukcí dráhy metra. Portfolio společnosti HUTIRA – BRNO zpravidla zahrnuje sací bagry na automobilovém podvozku, v případě pražského metra však firma nabídla unikátní provedení. Menší verzi sacího bagru totiž umístila na železniční podvozek, aby v prostorách dráhy metra mohl efektivně fungovat. Jedinečné řešení urychluje a usnadňuje opravy.

„Potřebovali jsme vhodný univerzální stroj pro náročné práce při odsávání materiálu v depu i tunelu metra. Hledali jsme takové řešení, které zvládne vše od odsávání štěrku při výměně výhybek, přes čištění odvodňovacích žlabů, až po odsávání štěrku při probíhající výměně starých dřevěných pražců za betonové. Těmto požadavkům nejlépe vyhověl mobilní sací box HUTIRA MSB C20,“ řekl vedoucí služby Stavby a tratě DPP Ondřej Krulikovský.

Předností stroje je univerzálnost

Unikátní stroj je již rok v provozu a aktuálně pomáhá pracovníkům podzemní dráhy v depu Zličín. „Konkrétně při rekonstrukci koleje 10A. Probíhá zde výměna starých pražců za nové betonové. Výměna začala již před 15 lety. Posledních 5 let již používáme betonové pražce. I zde nám zmenšená verze sacího bagru významně pomáhá a celý proces výměny zrychluje,“ doplnil Ondřej Krulikovský.

Mobilní sací bagry odsají až 20 kg hmoty

Mobilní sací bagry jsou vysoce výkonná zařízení odsávající suché i mokré materiály všude, kde je potřeba. Jednoduchá a robustní konstrukce umožňuje výkonně a efektivně odsát stavební odpad až do hmotnosti 20 kilogramů. Spolehlivě odsává vodu, kaly, bláto, prach, piliny, písek, zeminu, štěrk, kamení, beton či zdivo. „Hlavní funkcí systému je nasávání vzduchu výkonnými ventilátory. Materiál je unášen savicí a při pohybu pod víko zásobníku je uvolňován. Gravitačně se ukládá v zásobníku. Prachové části prochází trojnásobnou filtrací, kde se oddělí a vzduch vychází dokonale očištěn mimo strojovnu,“ uvedl Michal Chytka ze společnosti HUTIRA – BRNO.

Stroj zrychluje rekonstrukci pražského metra

Díky tomu tak mobilní sací box výrazně pomáhá i při údržbových pracích přímo v tunelu pražského metra. Většina z nich musí probíhat v noci, kdy metro nejezdí. Pracovníci údržby začínají s potřebnými úkony před jednou hodinou ranní, do zahájení ranního provozu však mají na svou práci jen tři hodiny času. Ve 3:45 totiž musí být vše dokončeno, a to včetně dopravy na samotné místo údržby a zpět.

Práce v některých případech komplikuje také rozlehlost pražského metra. Celková délka tratí totiž činí přes 65 kilometrů, dlouhé přesuny tak často ubírají již tak krátký čas, který je pro údržbu k dispozici. „Dojezd na vzdálenější místa muže trvat i 20 minut. Právě z důvodu časového omezení jsme zvolili takto výkonný a efektivní stroj. Zrychlení a zefektivnění prováděných prací se již projevuje v naší každodenní práci,“ uzavřel vedoucí služby Stavby a tratě DPP Ondřej Krulikovský.

Základní parametry HUTIRA MSB C20:

Umístění Mobilního sací boxu Plošinový vozík PVd
Délka ložné plochy 7000 mm
Šířka ložné plochy 2700 mm
Sací výkon 22 000 m3/h
Objem kontejneru 3 m3
Objem nasátého materiálu max. 2,5 m3
Vysypávání kontejneru Hydraulické, na obě strany
Pracovní rameno Hydraulické, otočné o 360°
Dosah pracovního ramene: Rádius 1610 mm
Sací hadice Průměr 200mm, délka 3500mm (+1000mm nástavec)

HUTIRA
HUTIRA